lifeworksgestaltl1

недеља, 26. октобар 2014.

Case #47 - Kraj veze je novi početak

Ovaj par se mučio neko vreme.
Prva stvar koju je Ronda rekla na sesiji je bila – 'moji roditelji su se razveli, i ja sam obećala sebi da nikad neću to uraditi svojoj porodici koju sam stvorila'. Bila je jako uznemirena. Brajan je zagrlio, ali ona mu je sklonila ruku.
Pitao sam ga da se pomeri nasuprot nje kako bi mogli da vide jedno drugog.
Sledeća stvar koju je rekla bila je, 'Gotova sam. Ne mogu dalje. Ova veza je gotova za mene.'
Brajan je bio sokiran. Rekao je da je čuo nju da ovo govori više puta u prošlosti, i da je jako pokušavao da napravi promene u nekoliko prethodnih meseci. Počeo je da objašnjava... Zaustavio sam ga. Objašnjavanje je kao obilaženje 'to je', sa stanovišta Geštalt perspektive.
Pitao sam ga da joj kaže samo ono što oseća. Posle dosta podrške, rekao joj je da se oseća uspaničeno i napušteno. Počeo je da plače.
Sedela je tamo neko vreme, ne pričajući ništa. Kada sam je pitao, rekla je da se oseća prazno; bilo je previše emocionalno, i ona je napustila svoju svesnost. U Geštaltu, mi ne pritiskamo kad neko dođe do ove tačke.
Tako da sam radio više sa njim – objašnjavajući da ona nije dostupna, pa nije bilo poente da je pritiskamo; Sedeo sam sa njim u njegovim osećanjima, i pomogao mu da bude sam sa sobom na tom mestu. Potvrdio sam kako se oseća, kako je loše za njega ovde i kako mu je teško što je ona 'navukla roletne' i nije dostupna za njega u ovom času kad je treba i času zabrinutosti.
Onda Ronda ga je pogledala, sa suzama u očima. Rekla je – ovo se desilo sa tvojom majkom, tvojom bivšom ženom, ja nikad nisam želela da se desi tebi.
Slomio se, povukao u sebe. Ohrabrio sam ga da ostane prisutan, i video da je sad ona u suzama, postala je dostupna i shvatila je vezu u tom momentu. Ovo je veoma teško za njega.
Rekao joj je da oseća krivicu, osećao je neuspeh, i počeo je da priča o tome kako hoće da nastavi da pokušava. Ali sam ga zaustavio, jer ona nije imala emotivnog mesta da priča o budućnosti.
Pitao sam je da li može da prihvati ovo što je rekao. Izgledala je prazno – predložio sam joj da mu kaže da nema mesta da to prihvati – to je bila istinita emotivna izjava sa njene strane.
Bilo mu je teško da to čuje. Podržao sam ga u naporu da joj to saopšti. Njen odgovor je bio zapažanje ljutnje, odbijanja i tuge koju je videla u njegovim očima. Zamolio sam ga da imenuje šta mu znači svaka od tih emocija.
Slušala ga je, pa je rekla, ja ne želim da nastavim, osećam se grozno, jer znam da je sve ovo teško za tebe.
Brajan se isključio , povukao u sebe i moglo se videti da nije dostupan. Predložio sam da joj kaže da nije bio u stanju da je čuje, ali mu je teško i to.
Rekao sam joj da priča sa mnom. Ovo je tehnika u terapiji parova – da podržimo jednu osobu ako je druga nedostupna, i na taj način isključujemo pritisak, i druga osoba može biti svedok.
Ronda je rekla da želi da mu da dosta vremena da prihvati situaciju, i rekao sam joj da mislim da verovatno nikad neće prihvatiti. Voleo ju je, i nije bilo izgleda da će ikad odustati. To ju je na neki način šokiralo.
Onda je Brajan postao dostupan, i rekla mu je da se oseća krivom, i da joj je jako žao. Onda su zajedno plakali. Hteo je da joj priđe bliže, ali je rekla – ne, molim te drži odstojanje.
Pitao sam je za to, rekla je da ga više ne voli. Ispitao sam tu izjavu – bazirana je na pogrešnoj ideji o ljubavi kao isključivo osećanje. Umesto toga pitao sam je da preformuliše u ličnu izjavu. Rekla je, 'zatvorila sam sva svoja osećanja'.
Ovo je bila ključna izjava, jer se ticalo akcije, izbora i volje.
Ali sad nije vreme da se bavimo time – prosto prihvatanje toga je bio ulaz u buduće mogućnosti izbora.
Pitao sam ga da potvrdi da je čuo to, i da joj kaže svoja osećanja. Uspeo je da to uradi, i oboje su plakali.
Međutim, nešto se pomerilo. Usred nemogućnosti – ko zna šta je u budućnosti – imali su dubok i autentičan kontakt. Oboje su dostigli tačku gde su se prenerazili, ali uz moju podršku, mogli su da nastave, i budu zajedno na mestu očajanja i gubitka.
Krajnji rezultat je nepoznat. Ali Geštalt fokus je na dostizanju tog dubokog i autentičnog kontakta; to postaje temelj prave veze – stvar koja im je do sad nedostajala.


1 коментар:

  1. zdravo ovo je moja priča! Bila sam sedam godina u braku bez djeteta, zbog čega se moj muž počeo čudno ponašati, u zadnje vrijeme dolazi kući i više ne provodi vrijeme sa mnom i rekao je da želi razvod. Tako sam postala jako tužna i izgubljena u životu jer mi je doktorica rekla da ne postoji način da zatrudnim to mi stvarno zagorčava život. sve dok nisam naišao na prijatelja koji mi je s interneta pričao o DR Alabi kako je pomogao mnogim ženama sa sličnim problemima kroz koje sam ja prolazila pa sam ga kontaktirala na:(dralaba3000@gmail.com) i objasnila mu je sve mi je rekao trebao biti osiguran prije nego što je mogao baciti čaroliju na ponovno okupljanje kako bi vratio mog muža, što sam i učinila, a on je poslao snažnu molitvu koju sam morala izgovoriti usred noći dok je bacio čaroliju ljubavi. Bilo je čudo 24 sata kasnije moj jedini muž mi se vratio i ispričao se za sve što je učinio i rekao mi da je u potpunosti spreman podržati me u svemu što želim, brzo nazovi DR Alabu i reci mu što se događa trenutak i također mi je pripremio i poslao biljni lijek za koji je rekao da će izliječiti svaku neželjenu bolest ili infekciju koja me spriječi da zatrudnem i potom me uputio kako da ga koristim prije susreta sa svojim mužem. Evo nakon korištenja ove autohtone biljke i korijena, nekoliko tjedana kasnije počela sam osjećati znakove trudnoće svuda po sebi, bila sam stvarno trudna i upravo sam rodila dječaka u 1 mjesecu. Kunem se da će cijeli svijet saznati za DR Alabu jer je spasio moju vezu i koji mi također daje djecu koju danas mogu s ponosom zvati svojom. Za svaku ženu koja misli da je to nemoguće, evo prilike da se nasmiješi i donese sreću svojoj obitelji, ljubazno kontaktiraj DR Alabu putem e-maila na: (dralaba3000@gmail.com). Ili ga WhatsApp/Viber putem +1(425) 477-2744, On je doista Bog poslan da donese izgubljene ljubavnike i donese sreću..

    ОдговориИзбриши

O meni

Steve Vinay Gunther

Predajem i sprovodim u praksi Geštalt terapiju, trener sam za donošenje odluka u karijeri i radim sa konstelacijom u porodici. Kao i u Australiji, držim radionice i obuke u Kini, Japanu, Koreji, SAD i Meksiku. Autor sam „Razumevanja žena u vašem životu“, knjigu saveta za muškarce o odnosima sa ženama. Direktor sam Lifeworks-a i obezbeđujem obuku i nadzor. Kandidat sam za doktorsku disertaciju, proučavam međuljudske dinamike moći. Pogledajte moj komletan profil.

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Kome je ovaj blog namenjen?

Ovi primeri su usmereni na terapeute, studente i one koji rade u profesijama za pomoć ljudima. Cilj je da se pokaže kako Geštalt pristup funkcioniše u praksi, povezujući aspekte teorije sa kliničkim izazovima.

Blog je dostupan preko prijave za novosti. Molim unesite vašu e-mejl adresu da biste primali besplatna ažuriranja sa bloga svaki put kada je dodat novi unos.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Језици:

HOME

Informed Consent & Rates

PROFESSIONAL TRAINING

Gestalt Therapy Defined

PROFESSIONAL SERVICES

PAYMENTS

OTHER STUFF

Links

Book:Advice for Men about Women

BLOGS

• English

Bahasa

Čeština

Deutsch

Español

Français

Greek ελληνικά

Hindi हिंदी

Magyar

Melayu

Italiano

Korean한국의

Polski

Português

Română

Russian Русский

Serbian српски

Chinese 中文

Japanese 日本語

Arabic العربية

English Bahasa Čeština Deutsch Español Filipino Français ελληνικά हिंदी Magyar Melayu Italiano 한국의 Polski Português Română Русский српски 中文 日本語 العربية

If you are interested in following my travels/adventures in the course of my teaching work around the world, feel free to follow my Facebook Page!

Can you translate into Serbian? I am looking for volunteers who would like to continue to make this translation available. Please contact me if you would like to contribute.

Gestalt therapy sessions

For personal therapy with me: www.qualityonlinetherapy.com

vinaysmile

This Gestalt therapy blog is translated into multiple languages. You are welcome to subscribe

logosm1

Links

Career Decision Coaching

Here

and here

Lifeworks

Gestalt training and much more

http://www.depth.net.au

For Men

Here is a dedicated site for my book Understanding the Woman in Your Life

http://www.manlovesawoman.com

The Unvirtues

A site dedicated to this novel approach to the dynamics of self interest in relationship

http://www.unvirtues.com

Learn Gestalt

A site with Gestalt training professional development videos, available for CE points

http://www.learngestalt.com

We help people live more authentically

Want more? See the Archives column here

Gestalt therapy demonstration sessions

Touching pain and anger: https://youtu.be/3r-lsBhfzqY (40m)

Permission to feel: https://youtu.be/2rSNpLBAqj0 (54m)

Marriage after 50: https://youtu.be/JRb1mhmtIVQ (1h 17m)

Serafina - Angel wings: https://youtu.be/iY_FeviFRGQ (45m)

Barb Wire Tattoo: https://youtu.be/WlA9Xfgv6NM (37m)

A natural empath; vibrating with joy: https://youtu.be/tZCHRUrjJ7Y (39m)

Dealing with a metal spider: https://youtu.be/3Z9905IhYBA (51m)

Interactive group: https://youtu.be/G0DVb81X2tY (1h 57m)