lifeworksgestaltl1

петак, 24. април 2015.

Case #68 - Veoma bolne istine

Ponovo sam u Los Anđelesu. Viza moje žene je prihvaćena, ali će biti potreban još jedan mesec pre nego što bude mogla da dođe ovde.
Mendi i Brajan su došli na savetovanje za parove.Bili su u krizi. Nakon 15 godina braka i pored dvoje dece, Brajan je imao aferu (četvrtu u braku), a Mendi, u svojim četrdesetim je bila očajna da sačuva brak. Bila je odlučna da se neće rastati. Brajan je nevoljno došao na sesiju.
U početku sam radi sa Mendi, jer je Brajan bio pažljiv i ne tako voljan da se otvori. Istražio sam njihovu istoriju i njen lični kontekst. Zatim sam pitao o braku. Rekla je da nisu bili intimni 6 godina i da je ona naučila da se prilagodi. Čekala je njega da preduzme nešto, a on to nikada nije uradio. Pričala je sa svojim prijateljicama, a one su joj rekle da ne može više da očekuje mnogo od njega i da nastavi dalje sa drugim stvarima u životu, sa decom i tako dalje.
Pitao sam je za procente toga koliko je kvaliteta bilo u njihovom braku u raznim oblastima - intimnost, sex, deca, finansije, podrška. Varirali su od 5% do najviše  50%, gde je intimnost bila na nižem kraju.
Rekla je da bi trebalo da prosek ide do 30% da bi bila zadovoljna i da je bila voljna da uradi šta god da treba.
Zatim sam pitao Brajana za procente. Bili su u slučnoj varijaciji, neki niži, neki viši. Rekao je da bi trebalo da dođe do 75% da bi on bio zadovoljan.
Ovi problemi se međutim dešavaju prethodnih 10 godina. Nisu mnogo pričali o međusobnim problemima i oboje su izabrali da izbegavju teške teme.
Mendi se nosila sa sobom meditacijom. Brajan otupljujući sebe i bacanjem sebe u posao. Sada su stvari bile u krizi. Nije bio voljan da se odrekne afere, a ona nije želela da se stvari nastave ovim tokom. Bili su u ćorsokaku i imali nekoliko veština kak da pričaju o tome.
Proverio sam sa Brajanom, on je završio. Nije imao nikakvo interesovanje da radi na braku, na čuvanju istog, čak i ako može da bude očuvan. On je nastavio dalje i želeo je van svega toga.
Za Mendi je ovo bilo nedopustivo. Ona je bila odlučna da nađe način. Njena ljubav bi istopila njegov oklop.
Međutim, ako on ne bi promenio svoju aferu, ona bi se držala za njega, odbijajući da mu da slobodu razvoda. Istakao samda je ovo poput bitke, a zatim njen trud da istopi njegov oklop ljubavlju.
Njoj je bilo teško da to vidi. Bila je veoma zabrinuta i tako odlučna da nije mogla da se suoči sa istinom gde se tu nalazi Brajan.
Pitao sam ga da li je potpuno završio i da ne postoje okolnosti pod kojima bi promei mišljenje. Rekao je da, da je to tačno.
Zato sam mu tražio da joj izjavi tu 'istinitu' izjavu.
Mendi je to našla nemogućim da čuje. Želela je da se raspravlja, da ga ubedi, da poriče, da preti. Pružio sam joj puno podrške, dajući priznanje njenim osećanjima. Jednom kada je prihvatila njegovu izjavu, rekla je da bi pre umrla, da je bilo previše teško.
Ponovo sam joj dao dosta priznanja za to kako se užasno osećala, koliko je bila uplašena. Pitao sam da li želi da čuje o mom iskustvu sa razvodom, a zatim podelio sa njom to kako sam se ja nosio sa tim.
Ovo je bilo odmale pomoći njoj, ali je i dalje bila neverovatno uznemirena.
Brajan je izašao iz svoje otupljenosti i omekšao je, govoreći joj da mu je bilo stalo do nje i da je bio tužan zbog njenog bola, ali da njegova briga za nju nije više bila ona intimna, već jednostavno prijateljska. Ponovo, bilo joj je teško da čuje ovu izjavu istine, i pružio sam joj dosta emocionalne podrške kako bi mogla da stane prisutna.
Želela je da se vrati pretvaranju, izbegavanju, ali je bilo prekasno.
Uvek podržavam ljude da poprave stvari. Ipak, moja primarna obaveza je da pomognem ljudima da ispričaju svoje istine, da čuju jedni druge i da dobiju podršku koja im je potrebna da budu prisutni u procesu. Ovo je izuzetno teško kada dođe do poražavajućih stvari kao završavanje veze.
U ovom slučaju, ništa se ne bi dobilo kada bi Mendi nastavila da 'pokušava' uz Brajanovu nevoljnost. Njeno pokušavanje je ustvari bilo pokušaj da kontroliše situaciju, i ovo je posalo očigledno kada se suočila sa njegovim izborima. Ukazala je da je želela brak netaknutim, bez obzira na to šta je on želeo.
Zato sam tražio od nje da njemu izjavi istinu - ne interesuje me šta ti želiš, želim sam ono što je za mene važno.
On je cenio da čuje to jasno, i njoj je bilo teško da to kaže, ali je predstavljalo ono što se dešava. To je transakciju učinilo jasnijom, i postalo je jasno za nju da u tom naporu ona nije pokušavala da istopi njegov oklop ljubavlju, već je isticala svoje potrebe bez obzira na njegove.
To je ono što zovem 'unvirtues'(nevrline) - vlasništvo nad svojim tamnijim stranama. Identifikujem se kao da volimo, ili se identifikujemo kao žrtva, ali je teško da priznamo sebi da ustvari ne marimo o drugoj osobi. Porebno je mnogo hrabrosti, mnogo podrške da bi bili u stanju da uradimo ovo, ali je takva istinitost uvek osvežavajuća i omaže nečemu drugom da se dogodi.
Ova sesija se bavila sa veoma teškim istinama, ali bez govorenja istine postoji samo više gorčine i odbrambenosti. 'Priča' koju svaka osoba priča o vezi dobija samo još dublje ukorenjenje.
Ipak, govorenje istine se ne radi da bi se povredila druga osoba. Tu se radi o ličnim istinama neke osobe. Drugoj strani je potrebna podrška da bi čula ovo. Geštalt je fokusiran na takvo relaciono govorenje istine, i mi razumemo da tu postoji moć transformacije.
Pristupamo dinamici veze , kao ovde, sa namrom da se poboljša kvalitet kontakta, ne da se postigne određeni rezultat ili da se odobri ili ne odobri bilo koji partner.

Нема коментара:

Постави коментар

O meni

Steve Vinay Gunther

Predajem i sprovodim u praksi Geštalt terapiju, trener sam za donošenje odluka u karijeri i radim sa konstelacijom u porodici. Kao i u Australiji, držim radionice i obuke u Kini, Japanu, Koreji, SAD i Meksiku. Autor sam „Razumevanja žena u vašem životu“, knjigu saveta za muškarce o odnosima sa ženama. Direktor sam Lifeworks-a i obezbeđujem obuku i nadzor. Kandidat sam za doktorsku disertaciju, proučavam međuljudske dinamike moći. Pogledajte moj komletan profil.

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Kome je ovaj blog namenjen?

Ovi primeri su usmereni na terapeute, studente i one koji rade u profesijama za pomoć ljudima. Cilj je da se pokaže kako Geštalt pristup funkcioniše u praksi, povezujući aspekte teorije sa kliničkim izazovima.

Blog je dostupan preko prijave za novosti. Molim unesite vašu e-mejl adresu da biste primali besplatna ažuriranja sa bloga svaki put kada je dodat novi unos.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Језици:

HOME

Informed Consent & Rates

PROFESSIONAL TRAINING

Gestalt Therapy Defined

PROFESSIONAL SERVICES

PAYMENTS

OTHER STUFF

Links

Book:Advice for Men about Women

BLOGS

• English

Bahasa

Čeština

Deutsch

Español

Français

Greek ελληνικά

Hindi हिंदी

Magyar

Melayu

Italiano

Korean한국의

Polski

Português

Română

Russian Русский

Serbian српски

Chinese 中文

Japanese 日本語

Arabic العربية

English Bahasa Čeština Deutsch Español Filipino Français ελληνικά हिंदी Magyar Melayu Italiano 한국의 Polski Português Română Русский српски 中文 日本語 العربية

If you are interested in following my travels/adventures in the course of my teaching work around the world, feel free to follow my Facebook Page!

Can you translate into Serbian? I am looking for volunteers who would like to continue to make this translation available. Please contact me if you would like to contribute.

Gestalt therapy sessions

For personal therapy with me: www.qualityonlinetherapy.com

vinaysmile

This Gestalt therapy blog is translated into multiple languages. You are welcome to subscribe

logosm1

Links

Career Decision Coaching

Here

and here

Lifeworks

Gestalt training and much more

http://www.depth.net.au

For Men

Here is a dedicated site for my book Understanding the Woman in Your Life

http://www.manlovesawoman.com

The Unvirtues

A site dedicated to this novel approach to the dynamics of self interest in relationship

http://www.unvirtues.com

Learn Gestalt

A site with Gestalt training professional development videos, available for CE points

http://www.learngestalt.com

We help people live more authentically

Want more? See the Archives column here

Gestalt therapy demonstration sessions

Touching pain and anger: https://youtu.be/3r-lsBhfzqY (40m)

Permission to feel: https://youtu.be/2rSNpLBAqj0 (54m)

Marriage after 50: https://youtu.be/JRb1mhmtIVQ (1h 17m)

Serafina - Angel wings: https://youtu.be/iY_FeviFRGQ (45m)

Barb Wire Tattoo: https://youtu.be/WlA9Xfgv6NM (37m)

A natural empath; vibrating with joy: https://youtu.be/tZCHRUrjJ7Y (39m)

Dealing with a metal spider: https://youtu.be/3Z9905IhYBA (51m)

Interactive group: https://youtu.be/G0DVb81X2tY (1h 57m)