lifeworksgestaltl1

понедељак, 14. јул 2014.

Case #24 - Napušteno novorođenče

Proveo sam neko vreme povezujući se sa Džejn na početku sastanka. Primetio sam žuti/zlatni top koji je nosila. Rekla je da voli vatrene boje, da donose toplinu I da joj pomažu da se reši osećaja tuge. Džejn je objasnila da voli da bude u društvu ljudi koji su puni entuzijazma I koji su veseli; ako nisu takvi, ona ne bi bila zainteresovana.
Pitao sam je sa čime želi da radimo – pomenula je posao, oca I dečka. Zamolio sam je da odabere jedno I izabrala je posao.
Šta god da osoba odabere je u redu, I najverovatnije je da bude blizu znaka.
Pitao sam je šta je konkretno bio problem – prijavila je da je bila okrenuta samo sebi I da je išla ka onome što želi, bez obzira na druge.
Priznao sam da ovo ima pozitivne strane u poslovanju I da mogu da razumem kako može zasmetati drugima.
Zatim je otkrila da čezne za priznanjem I da je ona u stvari usvojena. Njeni roditelji su je napustili ispod mosta.
Ovo je za mene značajno promenilo stvari.  Da bi otkrila tako važnu I tešku prekretnicu značilo je da mi se poverava sa nečim veoma ličnim I unutrašnjim. Umesto da to samo uzmem kao korisnu I relevantnu informaciju o njoj, I kao kontekst njene okrenutosti ka sebi, uzeo sam to ozbiljnije, kao duboki vapaj za "priznavanjem" koje je pomenula.
Onda sam shvatio I njenu potrebu za toplinom.
Pitao sam je šta oseća, ali nije mogla ništa da prepozna, sem toga što joj je bilo hladno po nogama zbog klima uređaja.
Zato sam je pitao o osećaju hladnoće u vezi I naglasio da je to suprotan polaritet od toplote koju je tražila u vezi.
Ipak, nisam želeo da provedem vreme pričajući o tome. Pitao sam je koliko dugo je bila ostavljena ispod mosta. Nije znala, pa sam je zamolio da pogađa. Mislila je jedan dan.
Jasno je da bi joj bilo hladno za to vreme.
Dakle, pošto smo izazvali ovo sećanje traumatskog događaja, želeo sam da budem siguran da se nešto drugačije dogodilo. Pitao sam je da priđem I da stavi svoju glavu na moje rame.
Rekla je da može, ovo je ono za čime je oduvek čeznula.
Dakle, to smo uradili, I rekao sam joj da samo diše u bilo kakvu toplotu koju je mogla da podnese. Bilo je potrebno neko vreme; neko vreme nije mogla to da uradi. Ali onda je počela; njen dah je bio veoma brz, kao kod novorođenčeta. Konačno je usporila; pitao sam je šta je osećala, a ona je rekla toplinu, ali su joj noge I dalje hladne...Zato sam ih pokrio sa tkaninom, pa smo nastavili. Prijavila je zvukove u njenom stomaku. Pitao sam je za njeno iskustvo, pa je pričala o pokušajima da oslabi I teškim pokušajima da se zdravo hrani.
Očigledno, ovo je bilo o gladi, za emocionalnom toplinom. Zato sam je pitao, a zatim stavio I svoju ruku na njen stomak, da diše u toplinu.
Radili smo ovo još neko vreme, a onda sam se, dajući upozorenje, povukao.
Rekla je da je bila na mnogim radionicama, ali da nikad nije imala ovakav odgovor na njene probleme.
Geštalt proces je vođen kako fokusom na odnosu sada I ovde, tako I kontekstom na terenu, a to je ovde nedostajalo. Sve o čemu je govorila se spojilo – potreba za priznanjem, želja za toplinom, njena glad I prejedanje I opstanak njenog ličnog interesa.
Zato sam isporučio priznanje na najdubljem nivou na koji sam mogao, uglavnom neverbalno I na nivou dodira; jer se komunikacija sa novorođenčetom najbolje doživljava na neverbalnom nivou dodira.
Olakšavajući rad na terapiji može biti koristan, ali najviše dubokih promena dolazi iz odnosa. Prilagođavanje na odnosne potrebe klijenta je ključ, a zatim se pronalazi način da se zadovolje te potrebe dubokim uticajem.

Нема коментара:

Постави коментар

O meni

Steve Vinay Gunther

Predajem i sprovodim u praksi Geštalt terapiju, trener sam za donošenje odluka u karijeri i radim sa konstelacijom u porodici. Kao i u Australiji, držim radionice i obuke u Kini, Japanu, Koreji, SAD i Meksiku. Autor sam „Razumevanja žena u vašem životu“, knjigu saveta za muškarce o odnosima sa ženama. Direktor sam Lifeworks-a i obezbeđujem obuku i nadzor. Kandidat sam za doktorsku disertaciju, proučavam međuljudske dinamike moći. Pogledajte moj komletan profil.

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Kome je ovaj blog namenjen?

Ovi primeri su usmereni na terapeute, studente i one koji rade u profesijama za pomoć ljudima. Cilj je da se pokaže kako Geštalt pristup funkcioniše u praksi, povezujući aspekte teorije sa kliničkim izazovima.

Blog je dostupan preko prijave za novosti. Molim unesite vašu e-mejl adresu da biste primali besplatna ažuriranja sa bloga svaki put kada je dodat novi unos.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Језици:

HOME

Informed Consent & Rates

PROFESSIONAL TRAINING

Gestalt Therapy Defined

PROFESSIONAL SERVICES

PAYMENTS

OTHER STUFF

Links

Book:Advice for Men about Women

BLOGS

• English

Bahasa

Čeština

Deutsch

Español

Français

Greek ελληνικά

Hindi हिंदी

Magyar

Melayu

Italiano

Korean한국의

Polski

Português

Română

Russian Русский

Serbian српски

Chinese 中文

Japanese 日本語

Arabic العربية

English Bahasa Čeština Deutsch Español Filipino Français ελληνικά हिंदी Magyar Melayu Italiano 한국의 Polski Português Română Русский српски 中文 日本語 العربية

If you are interested in following my travels/adventures in the course of my teaching work around the world, feel free to follow my Facebook Page!

Can you translate into Serbian? I am looking for volunteers who would like to continue to make this translation available. Please contact me if you would like to contribute.

Gestalt therapy sessions

For personal therapy with me: www.qualityonlinetherapy.com

vinaysmile

This Gestalt therapy blog is translated into multiple languages. You are welcome to subscribe

logosm1

Links

Career Decision Coaching

Here

and here

Lifeworks

Gestalt training and much more

http://www.depth.net.au

For Men

Here is a dedicated site for my book Understanding the Woman in Your Life

http://www.manlovesawoman.com

The Unvirtues

A site dedicated to this novel approach to the dynamics of self interest in relationship

http://www.unvirtues.com

Learn Gestalt

A site with Gestalt training professional development videos, available for CE points

http://www.learngestalt.com

We help people live more authentically

Want more? See the Archives column here

Gestalt therapy demonstration sessions

Touching pain and anger: https://youtu.be/3r-lsBhfzqY (40m)

Permission to feel: https://youtu.be/2rSNpLBAqj0 (54m)

Marriage after 50: https://youtu.be/JRb1mhmtIVQ (1h 17m)

Serafina - Angel wings: https://youtu.be/iY_FeviFRGQ (45m)

Barb Wire Tattoo: https://youtu.be/WlA9Xfgv6NM (37m)

A natural empath; vibrating with joy: https://youtu.be/tZCHRUrjJ7Y (39m)

Dealing with a metal spider: https://youtu.be/3Z9905IhYBA (51m)

Interactive group: https://youtu.be/G0DVb81X2tY (1h 57m)