уторак, 29. април 2014.
Case #6 - Disciplina I sloboda
Trevor ima 33 godine,.Odrastao je u Indiji sa svojom majkom; njegova otac nije bio prisutan u njihovim đivotima. Poslat je u alternativnu školu, gde je bilo mnogo slobode za studente, ali ne I dovoljno smernica.
Došao je u Australiju u svojim ranim 20im, mnogo izlazio I vesilio se, ali I radio još teže od toga.
Odrastajući, njegova majka je uvek radila; retko ju je viđao, iako su živeli u istoj kući.
Ona je došla u Australiju pre 5 godina I kupila kuću u kojoj on sada živi. Ona nadoknađuje izgubljeno vreme – sada provode više vremena zajedno nego dok je odrastao.
Trevor je bio pametan, zgodan, osoba od poverenja ali nikako nije mogao da nađe devojku ili da održi dugoročne veze.
Bilo je mnogo problema koje treba rešiti. Centralni je bio podrška protiv slobode.
Trevor je odrastao uz mnogo slobode, kako u školi tako I kući, ali bez mnogo strukture ili podrške.
Odlučio sam da ovo unesem na naš sastanak. Predložio sam da je igram ulogu jednog od njegovih učitelja iz škole. Prvo sam bio učitelj koji je davao mnogo slobode, I proveravao sam kako se on oseća. To mu je bilo poznato iskustvo – zadovoljstvo sopstvene slobode, ali u isto vreme osećaj izgubljenosti.
Zatim sam bio učitelj koga nije imao: davao sam mu jasne strukture, dajući mu I ohrabrenje.
Ovo mu je izmamilo suze na oči I njegova osnovna anskioznost se smanjila. U isto vreme, bilo mu je bilo nepoznato I na neki način je osećao bunt.
Onda smo se zamenili. Ja sam glumio njega, dok je on igrao učitelja koji je postavljao strukturu I davao podršku. Ovo je bilo veoma prijatno za njega. Osećao se sigurnije.
Ovo je postavilo niz tema kod kojih smo išli dublje: struktura, podrška, ohrabrenje, anksioznost I bunt. Pitao sam ga da identifikuje mesta u njegovom telu gde je osećao svako od ovih iskustava. Zatim sam ga zamolio da nacrta sliku koja sadrži svaki od ovih elemenata.
Dao sam mu domaći da nacrta niz ovakvih slika.
Sledeće nedelje je došao sa velikim otkrićem – nikad ranije nije bio u stanju da poveže ove odvojene oblasti – struktura je bila ograničena na posao, sloboda na njegove izlaske, a njegova želja za uvažavanjem je vodila do neke vrste manipulativnog ponašanja u vezi.
Kako se nejgova svest povećavala za svaku oblast, bio je u stanju da počne da integriše ove odvojene aspekte svoje ličnosti.
Kroz ovaj proces smo koristili Geštalt eksperiment da oteletvorimo I da se igramo sa različitim aspektima sebe, doneli smo iskustva iz prošlosti u sadašnjost, stvorili nova iskustva koja unapređuju svest I istražili smo ova iskustva u pogledu na telesne osećaje. Koristili smo kreativni proces umetnosti da još više produbimo svest, a terapeutski odnos da obezbedi siguran prostor da se bi sve ovo prenelo u dijalog.
Došao je u Australiju u svojim ranim 20im, mnogo izlazio I vesilio se, ali I radio još teže od toga.
Odrastajući, njegova majka je uvek radila; retko ju je viđao, iako su živeli u istoj kući.
Ona je došla u Australiju pre 5 godina I kupila kuću u kojoj on sada živi. Ona nadoknađuje izgubljeno vreme – sada provode više vremena zajedno nego dok je odrastao.
Trevor je bio pametan, zgodan, osoba od poverenja ali nikako nije mogao da nađe devojku ili da održi dugoročne veze.
Bilo je mnogo problema koje treba rešiti. Centralni je bio podrška protiv slobode.
Trevor je odrastao uz mnogo slobode, kako u školi tako I kući, ali bez mnogo strukture ili podrške.
Odlučio sam da ovo unesem na naš sastanak. Predložio sam da je igram ulogu jednog od njegovih učitelja iz škole. Prvo sam bio učitelj koji je davao mnogo slobode, I proveravao sam kako se on oseća. To mu je bilo poznato iskustvo – zadovoljstvo sopstvene slobode, ali u isto vreme osećaj izgubljenosti.
Zatim sam bio učitelj koga nije imao: davao sam mu jasne strukture, dajući mu I ohrabrenje.
Ovo mu je izmamilo suze na oči I njegova osnovna anskioznost se smanjila. U isto vreme, bilo mu je bilo nepoznato I na neki način je osećao bunt.
Onda smo se zamenili. Ja sam glumio njega, dok je on igrao učitelja koji je postavljao strukturu I davao podršku. Ovo je bilo veoma prijatno za njega. Osećao se sigurnije.
Ovo je postavilo niz tema kod kojih smo išli dublje: struktura, podrška, ohrabrenje, anksioznost I bunt. Pitao sam ga da identifikuje mesta u njegovom telu gde je osećao svako od ovih iskustava. Zatim sam ga zamolio da nacrta sliku koja sadrži svaki od ovih elemenata.
Dao sam mu domaći da nacrta niz ovakvih slika.
Sledeće nedelje je došao sa velikim otkrićem – nikad ranije nije bio u stanju da poveže ove odvojene oblasti – struktura je bila ograničena na posao, sloboda na njegove izlaske, a njegova želja za uvažavanjem je vodila do neke vrste manipulativnog ponašanja u vezi.
Kako se nejgova svest povećavala za svaku oblast, bio je u stanju da počne da integriše ove odvojene aspekte svoje ličnosti.
Kroz ovaj proces smo koristili Geštalt eksperiment da oteletvorimo I da se igramo sa različitim aspektima sebe, doneli smo iskustva iz prošlosti u sadašnjost, stvorili nova iskustva koja unapređuju svest I istražili smo ova iskustva u pogledu na telesne osećaje. Koristili smo kreativni proces umetnosti da još više produbimo svest, a terapeutski odnos da obezbedi siguran prostor da se bi sve ovo prenelo u dijalog.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар