понедељак, 30. јун 2014.
Case #21 - Divlja žena
Sintija se nedavno razdvojila od njenog trećeg muža. Bili su zajedno 20 godina. Želela je da radimo sa snom.
Pustio sam je da ga ispriča u sadašnjosti, kao da se sada dešava.
Rekla je:
Spavam na kauču. On dolazi I grli me I ljubi. Govori mi da je kupio novu kuću, da je dobio jeftino, sa velikom šupom. Ima novu spavaću sobu I apartman.
Hodamo ka mojoj kući I tu je dečak koji uzima veliki komad drveta I baca ga kroz prozor. Sada Džon (muž) dolazi I njegov telefon zvoni I govori mi da mora sada da razgovara nasamo, pa pomišljam da ima novu devojku.
Zatim sam je pitao da odigra neku od uloga I da opiše sebe u svakoj.
Prvo je bila kuća – rekla je " Ja sam nova, sjajna, dobrog kvaliteta, mnogo bolja od stare kuće. Srećna, belika, prostrana."
Zatim Džon - " Srećana sam, želim kuću, čudo je kupiti je, snažna sam, imam svrhu."
Onda komad drveta koji je bačen kroz prozor - " Snažna sam, jaka, moćna, stara kuća nema vrednost, moram da pokažem da je slomjena, pravim veliku buku."
Zatim dečak- koji ima 13 godina u snu - " Ja sam nestašna, jaka"
Zatim nova devojka - " Ja sam zainteresovana, znatiželjna"
Svemu ovome je bilo potrebn omalo podučavanja, jer je Sintija stalno želela da mi kaže njenu interpretaciju šta svaki element znači. Ali u Geštaltu mi tražimo direktno iskustvo pre nego gotove osude ili asocijacije. Zato sam je zadržavao na identifikaciji svakog elementa I izražavanja njenih osećanja umesto njenih misli.
Pitao sam je šta se najviše isticalo – dečak. Razigran, izvan karaktera.
Zatim sam to povezao sa njenim trenutnim životom – šta bi bilo nešto što je izvan karaktera?
Sitija je rekla – da ostane napolju celu noć, da ima veliki vatromet, žurku na plaži pod mesecom, a zatim spavanje na plaži.
Rekla je da bi volela da povede Džona, ali "on ne voli da vidi divlju ženu u meni...tako da sam naučila da to ublažim...on ne može da podnese očekivanje on oseća da mora da bude siguran način".
Objasnila je da pokušala da ga ubedi da ide sa njom na rok end rol ples mnogo godina, ali je na kraju odustala.
Predložio sam da prestane da stavlja sebe na čekanje I da jednostavno ide da na časove plesa za sebe.
Zatim sam je zamolio da zamilsi da govori nešto divlje Džonu, nešto van karaktera. Ja ču igrati ulogu Džona, da bi ona to mogla direktno da mi kaže.
- Rekla bi mu da želi da oboje napuste svoje poslove, uzmu jahtu, plove morima, gde god bi ih struje odvele, ona bi kuvala I mogli bi da pišu poeziju zajedn.
Onda sam joj rekao da mu svaki put kaže nešto jače, ovog puta, nešto izazovnije.
- Rekla mu je da je umorna od njegovog uzimanja droge, da je ljuta na poslednje godine koje je protraćila, čekajući njega da uradi nešto drugačije. Nije htela da prihvati više nikakva obećanja, samo dela.
Dao sam joj povratnu informaciju o ovom procesu – bila je veoma jasna, utemeljena, I po mom ne odbrambenom polažaju kao Džon (nešto što bi on obično našao teškim naravno), koliko cenim njenu direktnost.
Tražio sam od nje da bude još jača, oštrija, divlja.
Dala je još neke izjave o sebi I svojim granicama.
Opet sam joj dao povratnu informaciju o tome.
Osećala se mnogo jačom.
U Geštaltu dizajniramo eksperimente da bi istražili podatke koji se javljaju. Ovde je bilo mnogo ličnosti u snu, ali smo išli sa onim što je za nju imalo najviše energije – rađenje nečega nekarakterističnog.
Ovo se prenelo da bude divlja, jaka I da stavi sebe ispred svega, I pozitino I negativno.
Učestvovao sam u eksperimentu igrajući njenog partnera I dajuči joj povratnu informaciju o svemu. To joj je pomoglo da bude stvarnije I takođe stvorilo osećaj sigurnosti da se isproba novi način postojanja.
U Geštaltu se radi o isprbavanju nečeg drugačijeg, iz podršku, fokusirajući se na ključne probleme koji se javljaju u svesti – snovi su veoma dobri za pristup ovim problemima.
Pustio sam je da ga ispriča u sadašnjosti, kao da se sada dešava.
Rekla je:
Spavam na kauču. On dolazi I grli me I ljubi. Govori mi da je kupio novu kuću, da je dobio jeftino, sa velikom šupom. Ima novu spavaću sobu I apartman.
Hodamo ka mojoj kući I tu je dečak koji uzima veliki komad drveta I baca ga kroz prozor. Sada Džon (muž) dolazi I njegov telefon zvoni I govori mi da mora sada da razgovara nasamo, pa pomišljam da ima novu devojku.
Zatim sam je pitao da odigra neku od uloga I da opiše sebe u svakoj.
Prvo je bila kuća – rekla je " Ja sam nova, sjajna, dobrog kvaliteta, mnogo bolja od stare kuće. Srećna, belika, prostrana."
Zatim Džon - " Srećana sam, želim kuću, čudo je kupiti je, snažna sam, imam svrhu."
Onda komad drveta koji je bačen kroz prozor - " Snažna sam, jaka, moćna, stara kuća nema vrednost, moram da pokažem da je slomjena, pravim veliku buku."
Zatim dečak- koji ima 13 godina u snu - " Ja sam nestašna, jaka"
Zatim nova devojka - " Ja sam zainteresovana, znatiželjna"
Svemu ovome je bilo potrebn omalo podučavanja, jer je Sintija stalno želela da mi kaže njenu interpretaciju šta svaki element znači. Ali u Geštaltu mi tražimo direktno iskustvo pre nego gotove osude ili asocijacije. Zato sam je zadržavao na identifikaciji svakog elementa I izražavanja njenih osećanja umesto njenih misli.
Pitao sam je šta se najviše isticalo – dečak. Razigran, izvan karaktera.
Zatim sam to povezao sa njenim trenutnim životom – šta bi bilo nešto što je izvan karaktera?
Sitija je rekla – da ostane napolju celu noć, da ima veliki vatromet, žurku na plaži pod mesecom, a zatim spavanje na plaži.
Rekla je da bi volela da povede Džona, ali "on ne voli da vidi divlju ženu u meni...tako da sam naučila da to ublažim...on ne može da podnese očekivanje on oseća da mora da bude siguran način".
Objasnila je da pokušala da ga ubedi da ide sa njom na rok end rol ples mnogo godina, ali je na kraju odustala.
Predložio sam da prestane da stavlja sebe na čekanje I da jednostavno ide da na časove plesa za sebe.
Zatim sam je zamolio da zamilsi da govori nešto divlje Džonu, nešto van karaktera. Ja ču igrati ulogu Džona, da bi ona to mogla direktno da mi kaže.
- Rekla bi mu da želi da oboje napuste svoje poslove, uzmu jahtu, plove morima, gde god bi ih struje odvele, ona bi kuvala I mogli bi da pišu poeziju zajedn.
Onda sam joj rekao da mu svaki put kaže nešto jače, ovog puta, nešto izazovnije.
- Rekla mu je da je umorna od njegovog uzimanja droge, da je ljuta na poslednje godine koje je protraćila, čekajući njega da uradi nešto drugačije. Nije htela da prihvati više nikakva obećanja, samo dela.
Dao sam joj povratnu informaciju o ovom procesu – bila je veoma jasna, utemeljena, I po mom ne odbrambenom polažaju kao Džon (nešto što bi on obično našao teškim naravno), koliko cenim njenu direktnost.
Tražio sam od nje da bude još jača, oštrija, divlja.
Dala je još neke izjave o sebi I svojim granicama.
Opet sam joj dao povratnu informaciju o tome.
Osećala se mnogo jačom.
U Geštaltu dizajniramo eksperimente da bi istražili podatke koji se javljaju. Ovde je bilo mnogo ličnosti u snu, ali smo išli sa onim što je za nju imalo najviše energije – rađenje nečega nekarakterističnog.
Ovo se prenelo da bude divlja, jaka I da stavi sebe ispred svega, I pozitino I negativno.
Učestvovao sam u eksperimentu igrajući njenog partnera I dajuči joj povratnu informaciju o svemu. To joj je pomoglo da bude stvarnije I takođe stvorilo osećaj sigurnosti da se isproba novi način postojanja.
U Geštaltu se radi o isprbavanju nečeg drugačijeg, iz podršku, fokusirajući se na ključne probleme koji se javljaju u svesti – snovi su veoma dobri za pristup ovim problemima.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар